Ocena śródokresowa
Doktorant – mgr Piotr Madej, Promotor – prof. dr hab. Marek Chołoniewski
Wynik oceny
Wynik Oceny Śródokresowej pozytywny
Uzasadnienie komisji
W oparciu o przedłożone sprawozdanie Doktoranta, dokumentację cząstkowych efektów
badawczych, opinię promotora na temat postępów w realizacji przygotowania rozprawy
doktorskiej, Komisja stwierdza, że stopień zaawansowania pracy nad Indywidualnym Planem
Badawczym i zakres zaawansowania prac nad rozprawą doktorską są zadowalające i dobrze rokują
na ukończenie i złożenie rozprawy w terminie przewidzianym w Indywidualnym Planie Badawczym.
Doktorant dobrze osadził problem badawczy w perspektywy interdyscyplinarnej, a zaprezentowany
materiał wskazuje na bardzo dobrą znajomość wysokich technologii związanych z pomiarami na
poziomie cząstek elementarnych i ich zależności, jakie mogą być pomocne w określeniu możliwości
sonifikacji tych struktur, a następnie zbudowaniu instrumentu muzycznego wykorzystującego
symulację ruchów cząstek elementarnych dla uzyskania dźwięku. Podkreślono także zdolność
Doktoranta do tworzenia własnego warsztatu artystycznego, co wyraża się w samodzielnym
konstruowaniu nowatorskich urządzeń. Uwagę zwraca dogłębne zainteresowanie i znajomość
technicznymi urządzeniami służącymi Doktorantowi jako warsztat artystyczny. Komisja zwróciła
uwagę, że udział w konferencjach naukowych oraz zrealizowane akcje, takie jak performans
GoLEM, wykonany w związku z setną rocznicą urodzin Stanisława Lema w 2021 na festiwalu Tetramatyka
we Lwowie oraz na Festiwalu Audio Art w Krakowie w listopadzie 2021, dają podstawę by
stwierdzić, że doktorat zostanie ukończony zgodnie z założeniami Indywidualnego Planu
Badawczego.
Sugestie komisji
Komisja zwróciła uwagę na rozbudowaną współpracę Doktoranta z różnymi ośrodkami
reprezentującymi nauki ścisłe. Zakres i głębokość analizy pracy badawczej, w tym laboratoryjnych
prac technicznych powodują, że w rozprawie doktorskiej należy w zdyscyplinowany sposób
postawić cezurę wskazując na wykorzystanie prac wynikających ze współpracy z ośrodkami
naukowymi w stosunku do wykorzystania własnego warsztatu artystycznego. Należy również
dookreślić problematykę doktoratu, tj. rozróżnić to, czy wiodącą tematyką jest powstający
instrument muzyczny wykorzystujący symulacje cząstek elementarnych, czy zaplanowany
performans, podczas wykonania którego instrument ten będzie wykorzystywany. Komisja sugeruje
również używanie języka, który jest dostępny szerszemu gronu odbiorców, a nie że jest znany
jedynie specjalistom z zakresu badań nad cząstkami elementarnymi, co dotyczy również
wizualizacji wykonanych przy pomocy animacji komputerowej. Sugeruje się, by Doktorant zwrócił
uwagę na szeroki zakres swoich badań, np. dotyczących początków powstania życia na Ziemi, gdyż
ich powiązanie z główną tematyką doktoratu jest drugorzędne w stosunku do performatywnego
waloru przygotowywanej pracy. Sugeruje się także doprecyzowanie obszaru w zakresie sztuki, co
jest o tyle ważne że IPB w znacznej mierze dotyczy nauk ścisłych, stąd winno się podkreśli
artystyczną genezę projektu i efektów jego realizacji.
Komisja oceny śródokresowej w składzie:
Przewodniczący komisji: dr hab. Jacek Mrowczyk
Członek komisji: prof. dr hab. Alicja Majewska
Członek komisji: prof. dr hab. Michał Ostrowicki
Komisja oceny śródokresowej w składzie:
Przewodniczący komisji: dr hab. Jacek Mrowczyk
Członek komisji: prof. dr hab. Alicja Majewska
Członek komisji: prof. dr hab. Michał Ostrowicki