Ocena śródokresowa
Doktorant – mgr Grzegorz Demczuk, Promotor – prof. dr hab. Artur Tajber
Wynik oceny
Wynik Oceny Śródokresowej pozytywny
Uzasadnienie komisji
W oparciu o przedłożone sprawozdanie Doktoranta, dokumentację cząstkowych efektów
badawczych, opinię promotora na temat postępów w realizacji przygotowania rozprawy
doktorskiej, Komisja stwierdza, że stopień zaawansowania prac nad Indywidualnym Planem
Badawczym oraz zakres zaawansowania prac nad rozprawą doktorską są zadowalające i dobrze
rokują na ukończenie i złożenie rozprawy w terminie przewidzianym w Indywidualnym Planie
Badawczym.
Doktorant podjął szeroko zakrojone prace zarówno w zakresie zbierania i analizy porównawczej
różnorodnych materiałów historycznych związanych z filozoficznymi i artystycznymi przykładami
historycznych dzieł sztuki, jak i zrealizował szereg akcji, takich jak organizacja wystaw, działalność
kuratorska lub wydawnicza, przy czym niektóre z nich nawet wykraczają poza Indywidualny Plan
Badawczy. w sposób zasadny i konsekwentny odróżnił działalność teoretyczną od artystycznej.
Doktorant nawiązał szereg kontaktów środowiskowych i uczestniczył w wielu różnych wydarzeniach
artystycznych. Uwagę zwraca otwartość Doktoranta na różne przejawy kultury i sztuki oraz w
szeregu przypadkach umiejętność włączania ich we własny proces twórczy. Komisja podkreśliła
międzynarodową aktywność Doktoranta, w tym planowaną wystawę w Bergen, udział w
seminariach w The New Centre for Research & Practice oraz udział w konferencji i powiązanej z
tym publikacji w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Zwrócono także uwagę na
aktywność publikacyjną Doktoranta.
Sugestie komisji
Pomimo tego, że Doktorant postanowił w ostatnim czasie zawęzić pole badawcze Komisja zwróciła
uwagę na rozdrobnienie pracy nad doktoratem oraz na ogólnikowość niektórych stwierdzeń.
Uwagę Komisji zwróciła także szeroka i różnorodna aktywność artystyczna Doktoranta, co w
przypadku powstawania doktoratu może rozchwiać skupienie się na głównej tematyce. Sugeruje
się przez to dookreślenie pracy artystycznej, gdyż na tym etapie jej wizja rozmywa się na tle
podejmowanych przez Doktoranta różnorodnych działań. Komisja podkreśliła, że zebrany materiał
badawczy jest szeroki, ale przy umiejętnym zastosowaniu metody do jego uporządkowaniu i analizy
– o czym piszę Doktorant jako o pracy którą dopiero zamierza podjąć – będzie można uzyskać
merytoryczną jednolitość, ułatwiającą eksplikację zakładanych w IPB celów badawczych i
artystycznych. Nie jest jasne na czym miałaby polegać własna metoda twórcza i strategia
artystyczna oraz dydaktyczna oparta na powtórzeniu, o której Doktorant pisze w Indywidualnym
Planie Badawczym, szczególnie jeśli chodzi o pokazanie rodzaju wyników, jakie miałby z niej płynąć.
Komisja zwraca uwagę, że niektóre sformułowania, jak np. to w którym stwierdza się, że
każdorazowe powtórzenie zmienia sens pracy artystycznej, np. performansu, jest zbyt daleko idące,
gdyż przekaz sztuki może dotyczyć tego samego znaczenia lub sensu, choć dokonywać się przy
wykorzystaniu odmiennej formy. Sugeruje się również doprecyzowanie obszaru sztuki, której
dotyczy powstająca praca.
Komisja oceny śródokresowej w składzie:
Przewodniczący komisji: dr hab. Jacek Mrowczyk
Członek komisji: prof. dr hab. Alicja Majewska
Członek komisji: prof. dr hab. Michał Ostrowicki
Komisja oceny śródokresowej w składzie:
Przewodniczący komisji: dr hab. Jacek Mrowczyk
Członek komisji: prof. dr hab. Alicja Majewska
Członek komisji: prof. dr hab. Michał Ostrowicki