Rezydencja artystyczno-badawcza na Podlasiu w ramach projektu Struktury Przeplatania: tkanina jako materiał, metoda, nośnik.
Podlasie, teren pogranicza i styku kultur, o bogatych tradycjach ludowych i włókienniczych, to kolejne miejsce na mapie projektu Struktury Przeplatania: tkanina jako materiał, metoda, nośnik. Rezydencję rozpoczął spacer po Białymstoku oraz wizyta w Podlaskim Muzeum Kultury Ludowej. Artyści_tki zwiedzili skansen i stałą ekspozycję Sztuka Ludowa Podlasia oraz wysłuchali trzech wykładów dotyczących podlaskiej tkaniny dwuosnowowej. Grupa udała się także w podróż Szlakiem Rękodzieła Ludowego, którego ważnym punktem były spotkania z jednymi z najbardziej uznanych twórczyń tkanin podwójnych: Lucyną Kędzierską, Teresą Pryzmont, Alicją Kochanowską oraz Bernardą Rość. To właśnie tej tradycyjnej technice tkackiej poświęcona była znaczna cześć programu rezydencji, w tym wizyta w Izbie Tkactwa Dwuosnowowego w Janowie.
Podlaski folklor łączy się nierozerwalnie z regionalną przyrodą. Motywy roślinne, „zwierza”, drzewa życia, codziennie czynności i rytuały wyznaczane przez cykl pór roku to stałe elementy ludowej sztuki i rękodzieła. Bliższemu poznaniu podlaskiej przyrody sprzyjała wizyta w Biebrzańskim Parku Narodowym, a przenikanie się folkloru i przyrody można było zaobserwować także podczas wycieczek po okolicznych wsiach.
W Tykocinie, Supraślu i Bohonikach silnie obecny były temat wielokulturowości. Teren pogranicza, miejsce styku tradycji, nacji i różnych religii to historia o przyjaźni i harmonijnej koegzystencji, ale także o momentach bolesnych i trudnych, również tych dotyczących obecnych wydarzeń na polsko-białoruskiej granicy oraz wojny w Ukrainie. Tematowi agresji Rosji na Ukrainę poświęcona była odwiedzona przez artystki i artystów poruszająca wystawa Ogród Cmentarny Kateryny Lysovenko w galerii sztuki współczesnej Arsenał w Białymstoku.
Za koncepcję oraz prowadzenie rezydencji odpowiadała Magdalena Ziółkowska.