Antonina Lorek dla Restartu: Drugie i trzecie życie plastiku. Obieg materii w rzeźbach Judy Pfaff
Drugie i trzecie życie plastiku. Obieg materii w rzeźbach Judy Pfaff – doktorantka Antonina Lorek w autorskim artykule dla Restartu. Poniżej fragment interesującego tekstu poświęconego Judy Pfaff – amerykańskiej artystce angielskiego pochodzenia, uznawanej za „matkę” instalacji artystycznych.
Zachęcamy do zapoznania się z całością: Restart / Drugie i trzecie życie plastiku. Obieg materii w rzeźbach Judy Pfaff

„Porównanie przestrzeni galeryjnych z cmentarzami jest również o tyle uzasadnione, że ukazywane w nich przedmioty w ten czy inny sposób można określić jako „produkty” śmierci. Czy będą to wyschnięte korzenie, czy roztopiony plastik, którego organiczne pochodzenie jest tak odległe, że prawie nieistniejące, jedna kwestia nie podlega dyskusji: ich martwota, otwiera im drzwi do stania się częścią dead body studies.
(…) Dając plastikowi drugie życie w formie dzieła sztuki, równocześnie gwarantuje mu trzecie: powrót na wysypisko. Korzysta też z tworzyw organicznych, które zanieczyszcza farbami, silikonami, dowolnego rodzaju tworzywami sztucznymi, których używa do osiągnięcia stylu, po którym łatwo ją rozpoznać, tym samym uniemożliwiając im rozłożenie się i oddanie części siebie światu”.
Drugie i trzecie życie plastiku. Obieg materii w rzeźbach Judy Pfaff
autorka: Antonina Lorek
magazyn: Restart
całość artykułu: Restart / Drugie i trzecie życie plastiku. Obieg materii w rzeźbach Judy Pfaff
czytaj także
Łukasz Białkowski: Co narracje na temat AI mówią o dzisiejszej sztuce?

Bunkier Kolekcja. Odmiana przez przypadki: Światłodźwięki

Wykłady Monograficzne (stacjonarne) zaproszenie: Elwira Sztetner

Bunkier Kolekcja. Odmiana przez przypadki: Pod powierzchnią
