Regulamin funduszu
Regulamin wykorzystania i rozliczania funduszu na działalność artystyczną uczestników Szkoły Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
§ 1.
Przedmiot i podstawa regulaminu
1. Przedmiotem regulaminu są zasady, na mocy których Dyrektor Szkoły Doktorskiej (zwany dalej Dyrektorem) dzieli fundusze badawcze otrzymane przez Szkołę Doktorską (FBSD). Kwotę środków określa corocznie Rektor.
2. Podstawą regulaminu jest Zarządzenie nr 58 Rektora 2023 z dnia 29 września 2023 r. w sprawie zasad wykorzystania i rozliczania funduszu na utrzymanie i rozwój wydziałowego potencjału badawczego oraz funduszu na działalność artystyczną uczestników szkoły doktorskiej, zwane dalej „Zarządzeniem”.
§ 2.
Przeznaczenie funduszy
1. Środki, o których mowa w §1 mogą wspierać działalność naukową, dokumentacyjną, upowszechniającą, wystawienniczą i twórczą Szkoły Doktorskiej, zakupy aparaturowe oraz wyodrębnione konkursowo projekty badawczo-twórcze doktorantów.
§ 3.
Podział i wydatkowanie funduszy
2. Dyrektor z funduszy, o których mowa w par.1 może wyodrębnić Fundusz Aparaturowy (FA), przeznaczony na zakup specjalistycznej aparatury, niezbędnej do wzmocnienia potencjału naukowego Szkoły Doktorskiej.
3. Dyrektor z funduszy, o których mowa w par.1 może wyodrębnić rezerwę badawczą (w wysokości nie wyższej niż 10% całości nowych środków), zwaną funduszem badawczym dyrektora szkoły doktorskiej (FBDS).
4. Dyrektor z niewykorzystanych w danym roku nowych funduszy może wyodrębnić rezerwę Dyrektora (RD), na podstawie §6 punktu 4 Zarządzenia.
5. Wydatkowaniem środków z FA i FBDS zarządza Dyrektor lub wyznaczona przez Dyrektora osoba.
6. Kwoty niewykorzystane w danym roku przechodzą do Rezerwy Dyrektora Doktorskiej. Dotyczy to w szczególności kwot, które nie zostały wydatkowane do 15 grudnia roku.
§ 4.
Konkurs na przydział środków z Funduszu Badawczego Szkoły Doktorskiej (FBSD)
1. Środki z FBSD przyznawane są konkursowo. Doktoranci wnioskują o dofinansowanie swoich zadań badawczych zaplanowanych na następny rok kalendarzowy.
2. O kwotach dofinansowania decyduje Dyrektor na podstawie rekomendacji powołanej przez niego Komisji Konkursowej. W skład Komisji wchodzi Dyrektor jako przewodniczący, Koordynator Ewaluacji Szkoły Doktorskiej oraz Przewodniczący Samorządu Doktorantów.
3. Wnioskującymi mogą być uczestnicy I roku Szkoły Doktorskiej oraz II i III roku, którzy mają pomyślnie zaliczoną Ocenę Śródokresową oraz są autorem lub współautorem przynajmniej jednego, zatwierdzonego przez Koordynatora ds. Ewaluacji wpisu w Ewidencji Działalności Twórczej Pracowników (w skrócie EDTP) dotyczącego ostatnich dwunastu miesięcy. Koordynator ds. Ewaluacji Szkoły Doktorskiej przedstawia Dyrektorowi na koniec każdego roku kalendarzowego zestawienie wszystkich zatwierdzonych wpisów doktorantów w EDTP. Zestawieniem jest bezpośredni wydruk z systemu EDTP.
4. Zadania badawcze mogą być realizowane indywidualnie bądź przez zespoły badawczo- eksperckie składające się z 3-5 osób: kierownika projektu badawczego oraz członków zespołu.
5. W przypadku współautorstwa projektów badawczych, o finansowanie występuje jeden doktorant- kierownik projektu badawczego, odpowiedzialny za zgłoszenie konkursowe, jak również za wydatkowanie i rozliczanie kwot, oraz za sprawozdanie merytoryczne projektu w EDTP, w systemie Akademus.
5. Dokumentacja składana jest drogą elektroniczną, za pomocą systemu Akademus.
§ 5.
Przepisy końcowe, sprawozdawczość i terminy
1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia (przekazania Prorektorowi ds. Badań i Ewaluacji).
2. Niniejszy regulamin zachowuje ważność do odwołania.
3. Termin złożenia dokumentacji, o której mowa w §4 upływa 26 listopada 2023 r. a następnie 20 listopada każdego kolejnego roku.
4. Termin rozstrzygnięcia konkursu, mowa w §4 upływa 30 listopada każdego roku.
5. Od decyzji, o której mowa w §4 przysługuje prawo wnioskowania do dyrektora Szkoły Doktorskiej o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
6. Dyrektor przekazuje do 10 grudnia prorektorowi ds. badań i ewaluacji oraz kwestorowi informacje o podziale budżetu badawczego na poszczególne zadania i fundusze zgodnie ze wzorem opracowanym w załączniku nr 1 Zarządzenia.
7. Termin rozpoczęcia przez doktorantów procedur zamówień publicznych, związanych z wydatkowaniem przyznanego konkursowo finansowania, upływa 15 lipca roku, na który zostało przyznane finansowanie. Po tym terminie kwoty niewykorzystane zasilają Rezerwę Dyrektora.
8. Doktoranci Szkoły Doktorskiej, którym zostało w trybie konkursowym przyznane finansowanie. przygotowują stosowne wpisy do systemu EDTP w terminie do 2 grudnia roku, na który zostało przyznane finansowanie.