Ocena Śródokresowa – podstawa prawna
Podstawy prawne przeprowadzenia Oceny Śródokresowej to ustawy: Ustawa 2.0, oraz regulaminy: Regulamin Szkoły Doktorskiej, Zarządzenie Rektora. Poniżej istotne fragmenty zarządzdenia, całość na BIP Akademii.
Regulamin przeprowadzania oceny śródokresowej w Szkole Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
§ 1 [Zakres]
Regulamin określa organizację i sposób przeprowadzenia oceny śródokresowej w Szkole Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Ocena jest przeprowadzana w trakcie czwartego semestru kształcenia. W przypadku zawieszenia i przedłużenia kształcenia termin oceny przesuwa się o ten okres.
§ 2 [Skład Komisji oceny śródokresowej]
1. Ocenę przeprowadza trzyosobowa Komisja oceny śródokresowej (zwana dalej Komisją)
powoływana przez Dyrektora w składzie:
1) jedna osoba posiadająca stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora
w dyscyplinie, w której przygotowywana jest rozprawa doktorska, zatrudniona poza
ASP;
2) dwóch nauczycieli akademickich posiadających stopień doktora habilitowanego lub tytuł
profesora w dyscyplinie, w której przygotowywana jest rozprawa doktorska.
2. Dyrektor wyznacza przewodniczącego Komisji, który kieruje pracami komisji, w tym
kontaktuje się z Dyrektorem, doktorantem i promotorem lub promotorami.
3. W skład Komisji nie mogą wchodzić: promotor, promotor pomocniczy, Dyrektor oraz osoby,
o których mowa w §24 ust. 7 Regulaminu Szkoły Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych im.
Jana Matejki w Krakowie (zwanym dalej Regulaminem Szkoły Doktorskiej ASP).
4. Dyrektor może dokonać zmiany składu Komisji w przypadku zaistnienia okoliczności
określonych w §24 ust. 4,5 i 7 Regulaminu Szkoły Doktorskiej ASP.
§ 3 [Wymagana dokumentacja pozwalająca na dopuszczenie do oceny śródokresowej]
1. Pisemne sprawozdanie z realizacji Indywidualnego Planu Badawczego w formule
popularnonaukowej, dostępnej. W tym dokumencie nie powinny być zawarte treści wrażliwe,
nieprzeznaczone do publikacji, stanowiące na przykład wsad merytoryczny do przyszłych
rozwiązań naukowych, patentów, koncepcji badawczych, artystycznych i kuratorskich, lub inne
informacje, których upublicznienie jest w danym etapie przebiegu projektu naukowo-
artystycznego niepożądane.
Sprawozdanie z Indywidualnego Planu Badawczego (zwanego dalej IPB) powinno mieć formę
ilustrowanego tekstu w formacie pdf, wskazującego na konkretne punkty z IPB i na stopień ich
zrealizowania.
2. Krótka wypowiedź audiowizualna podsumowująca prace w Indywidualnym Planie
Badawczym. Parametry techniczne tego materiału przekazane są doktorantom w odrębnej
instrukcji.
3. Dokumenty i kopie dokumentów potwierdzających lub poświadczających fakty i osiągnięcia
związane z realizacją IPB.
4. Inne dokumenty świadczące o postępie IPB, które są niezbędne do zilustrowania postępów,
ale których treści nie mieszczą się w kryteriach zawartych w punkcie 1 niniejszego paragrafu.
5. Krótka opinia promotora na temat stopnia realizacji IPB. Terminowe dostarczenie tego
elementu sprawozdania jest także odpowiedzialnością doktoranta, nie promotora.
6. Wyszczególnione dokumenty wraz z krótką wypowiedzią audiowizualną należy złożyć w
formacie cyfrowym w Biurze Szkoły Doktorskiej do dnia 6 kwietnia 2021 roku. Za złożenie
uważa się przekazanie plików za pomocą infrastruktury teleinformatycznej Uczelni.
Niezłożenie w terminie wymaganych dokumentów i materiałów, o których mowa w ust. 1-5
niniejszego paragrafu, jest równoznaczne z niestawieniem się do oceny śródokresowej.
7. W przypadku pozytywnej oceny śródokresowej, popularnonaukowe sprawozdanie oraz
wypowiedź audiowizualna, o których mowa powyżej, są przeznaczone do publikacji wraz z
uzasadnieniem oceny, o którym mowa w §4 ust. 4 niniejszego regulaminu.
§ 4 [Posiedzenie Komisji oceny śródokresowej]
1. Posiedzenie Komisji odbywa się w pełnym składzie.
2. Termin i miejsce posiedzenia Komisji wyznacza, po konsultacji z Dyrektorem, jej
Przewodniczący, który z odpowiednim wyprzedzeniem zawiadamia o tym członków
Komisji. Posiedzenie Komisji może odbyć się przy wykorzystaniu środków komunikacji
elektronicznej.
3. Uczestnictwo członka w posiedzeniu Komisji może mieć formę zdalną realizowaną za
pomocą środków komunikacji elektronicznej.
4. Z przebiegu posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Do protokołu załączona jest uchwała wraz z
uzasadnieniem oceny.
5. Przewodniczący Komisji przekazuje protokół z posiedzenia Komisji do Biura Szkoły
Doktorskiej i Studiów Doktoranckich w terminie do 7 dni od dnia posiedzenia lub w
uzasadnionych przypadkach za zgodą Dyrektora w terminie późniejszym.
6. Komisja może przeprowadzić rozmowę z doktorantem dotyczącą realizacji IPB.
7. O odbyciu rozmowy doktoranta z Komisją decyduje jej Przewodniczący, ustalając jej termin.
Rozmowa może być przeprowadzona za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
§ 5 [Ocena]
1. Komisja dokonuje oceny śródokresowej w formie uchwały. Uchwała jest sporządzana
według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
2. Komisja podejmuje uchwałę zwykłą większością głosów. Tryb głosowania określa
Przewodniczący Komisji. Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu.
3. Członek Komisji może wyrazić zdanie odrębne i żądać jego zapisania w protokole z
posiedzenia Komisji.
3. Komisja może podejmować uchwały przy użyciu systemu komunikacji oraz głosowań
zdalnych, zapewniających odpowiednią autoryzację osób uprawnionych do głosowania.
4. Komisja może przedstawić doktorantowi rekomendacje dotyczące dalszej realizacji IPB.